برگزیده

کشف سرنخ‌هایی درباره دلیل تفاوت اتیسم در دختران و پسران
آیا "نورالینک" می‌تواند افکار خصوصی ما را بفروشد؟
چرا کودکان دارای اتیسم متفاوت بازی می‌کنند؟
کنترل پارکینسون با حسگر پوشیدنی
با مارچوبه قلب خود را تقویت کنید
۲۵ واقعیت نگران کننده در مورد سیگار
درمان مشکلات روانی بیماران کرونایی در مراکز توانبخشی
مصرف باکتری‌های پروبیوتیک میزان اضطراب را کاهش می‌دهد

سلامت

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱:۰۰ نسخه چاپی 0

مصرف باکتری‌های پروبیوتیک میزان اضطراب را کاهش می‌دهد
پایگاه اطلاع رسانی توانبخشی ایران- مطالعات محققان دانشگاه ساری در انگلیس نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های پروبیوتیک به صورت روزانه، میزان اضطراب را کاهش می‌دهد و بر سلامت روان تاثیر مثبت دارد.

مطالعات روی داوطلبان 18 تا 25 ساله نشان می‌دهد مصرف یک مکمل پروبیوتیک در روز نقش مهمی در سلامت محیط میکروبیوم روده دارد و از این طریق بر سلامت روان موثر است.

یک خانواده خاص از باکتری‌ها، پروبیوتیک (Probiotics) نام دارند. این باکتری‌ها در حین فرآیند هضم زنده می‌مانند و برای سلامتی بسیار مفید هستند. باکتری‌های پروبیوتیک با تقویت سیستم ایمنی بدن، جذب مواد مغذی و حفاظت در برابر اختلالات گوارشی، از امراضی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر جلوگیری می‌کنند. این باکتری‌ها به سوزاندن چربی کمک می‌کنند و با کاهش مقاومت بدن نسبت به انسولین، در پیشگیری از بیماری دیابت موثر هستند.

درمان اسهال‌های عفونی، برخی از بیماری‌های پوستی و افزایش بهداشت دهان و دندان از دیگر فواید این باکتری‌ها هستند.

از بین مواد غذایی شناخته شده، ماست حاوی بیشترین مقدار پروبیوتیک است. سیب، موز، توت، کشمش، انواع سبزی، پیاز، سیر، تره فرنگی، عدس، نخود، لوبیا، ذرت، بادام، عسل و چای سبز نیز حاوی این باکتری هستند.

مکمل‌های این باکتری نیز در بازار وجود دارد و مطالعات نشان می‌دهد این مکمل‌ها هیچ عارضه جانبی ندارد.

به گزارش ایرنا، مطالعات قبلی محققان دانشگاه مک‌مستر نیز نشان داد باکتری های پروبیوتیک علائم افسردگی را کاهش می‌دهند.

نتایج این مطالعه در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.


مطالب مرتبط

  • +


به ما بپیوندید