برگزیده

افراد دارای اتیسم در نوزادی در نواحی پردازش بینایی مغز تفاوت‌هایی دارند
۱۰ واقعیت درباره سالمندی و سلامت
شناسایی بیماری‌هایی که به آلزایمر ربط دارند
ارتباطات اجتماعی در اتیسم
رفتارهای تکراری و "تحریک" در اتیسم
یک توصیه برای افزایش تعادل در سالمندی
از هر هزار کودک یک تا سه نفر دارای مشکلات کم شنوایی هستند
مردان بیشتر از زنان خواب آرام شبانه دارند

سلامت

دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳:۰۰ نسخه چاپی 0

مردان بیشتر از زنان خواب آرام شبانه دارند
پایگاه اطلاع رسانی توانبخشی ایران- یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که زنان نسبت به مردان کمتر احتمال دارد که خواب راحت شبانه داشته باشند و بیشتر در معرض خواب آلودگی در طول روز هستند.

نظرسنجی آنلاین بیش از 2000 بزرگسال آمریکایی نشان داد که زنان 1.5 برابر بیشتر از مردان در شب خواب ناآرام دارند: 32٪ در مقابل 21٪. همچنین، خواب‌آلودگی بر فعالیت‌های روزانه 81 درصد زنان در مقایسه با 74 درصد مردان تأثیر می‌گذارد.

دکتر «سیما خسلا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه داکوتای شمالی می‌گوید: «خواب آلودگی روزانه فشار زیادی به برخی از زنان که نیاز به کار کردن، مدیریت خانواده و تربیت فرزندان دارند وارد می‌کند. ما باید ارکان سلامت نظیر تغذیه، ورزش و خواب را حفظ نماییم.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما باید به خواب اولویت دهیم. دستگاه‌های الکترونیکی را کمی زودتر کنار بگذارید، یک روال آرامش بخش شبانه ایجاد کنید، و مطمئن شوید که زمان کافی برای حداقل هفت تا نه ساعت خواب در هر شب وجود دارد.»

محققان برای داشتن حداقل 7 ساعت خواب شبانه خوب توصیه‌های زیر را مطرح می‌کنند:

• برنامه خواب ثابتی داشته باشید. هر روز در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید، حتی در تعطیلات.

• اتاق خواب خود را ساکت و آرام کنید و آن را در دمای راحت و خنک نگه دارید.

• قرار گرفتن در معرض نور شدید را در عصرها محدود کنید و وسایل الکترونیکی را حداقل 30 دقیقه قبل از خواب خاموش کنید.

• قبل از خواب یک وعده غذایی بزرگ نخورید. اگر گرسنه هستید، یک میان وعده سبک و سالم بخورید. قبل از خواب کافئین، نیکوتین و الکل مصرف نکنید.

• به طور منظم ورزش کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید.

• تا زمانی که خواب آلود نیستید به رختخواب نروید.

• اگر بعد از 20 دقیقه نخوابیدید، از رختخواب خارج شوید. یک فعالیت آرام، بدون قرار گرفتن در معرض نور زیاد انجام دهید تا زمانی که احساس خواب آلودگی کنید. خبرگزاری مهر


مطالب مرتبط

  • +


به ما بپیوندید